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2014

Wirzberger, M., Lüderitz, C., Rohrer, S. and Karrer-Gauß, K. (2014). „Keep green!“ – Nachhaltige Förderung ökologischen Fahrens durch Simulatortraining? [11]. In Güntürkün, O. (Eds.), 49. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie. Abstractband (pp. 570), Lengerich: Pabst Science Publishers.


Wirzberger, M. (2014). Smart@load? Modeling interruption while using a Smartphone-app under alternating workload conditions [12] (Masterarbeit). Technische Universität Berlin, Berlin.


Prezenski, S. (2014). Evaluating the usability of a smartphone application with ACT -R [13]. Cogn. Process, 15(Suppl. 1), pp. 23-24.


2013

Lindner, S. and Russwinkel, N. (2013). Modeling of expectations and surprise in ACT-R [14]. In West, R. and Stewart, T. (Eds.), Proceedings of the 12th International Conference on Cognitive Modeling (ICCM 2013) (pp. 161-166), Ottawa, Canada: Carleton University.


Prezenski, S. (2013). Continuous exclusion during a game of Cyberball- A single trial study [15] (Diplomarbeit). Freie Universität Berlin, Berlin.


van Rijn, H., Russwinkel, N. and Peebles, D. (2013). Editoral to the special issue "The Best of ICCM 2013" [16]. Cognitive Systems Research, 24(1), 1. . doi: 10.1016/j.cogsys.2013.01.004


Russwinkel, N. (2013). Modellierung von Zeitkognition bei der Fahrzeugführung [17]. In Jürgensohn, T. and Kohlrep, H. (Eds.), Fahrermodellierung in Wissenschaft und Wirtschaft.- 4. Berliner Fachtagung Fahrermodellierung, Berlin, 13./14. Juni 2013 (pp. 80-90), Düsseldorf: VDI Verlag.


Smieszek, H. and Joeres, F. (2013). Prospective decision making in a macro-cognitive model of airport traffic control system (MATriCS) based on coloured petri nets [18]. In Brandenburg, E. and Doria, L. and Gross, A. and Günzler, T. and Smieszek, H. (Eds.), Tagungsband der 10. Berliner Werkstatt Mensch-Maschine- Systeme: Grundlagen und Anwendungen der Mensch-Maschine-Interaktion (pp. 500-507), Berlin.


Smieszek, H., Manske, P., Hasselberg, A., Russwinkel, N. and Möhlenbrink, C. (2013). Cognitive Simulation of limited Working Memory Capacity applied to an Air Traffic Control Task [19]. In West, R. and Stewart, T. (Eds.), Proceedings of the 12th International Conference on Cognitive Modeling (ICCM 2013) (pp. 227-232), Ottawa, Canada: Carleton University.


Smieszek, H. and Russwinkel, N. (2013). Micro-cognition and macrocognition: trying to bridge the gap [20]. In Brandenburg, E. and Doria, L. and Gross, A. and Günzler, T. and Smieszek, H. (Eds.), Tagungsband der 10. Berliner Werkstatt Mensch-Maschine-Systeme: Grundlagen und Anwendungen der Mensch-Maschine-Interaktion (pp. 334-340), Berlin.


Wirzberger, M. and Rey, G. D. (2013). Inducing impaired attention within the seductive detail effect: Do already distracted learners suffer more? [21]. In Ansorge, U. and Kirchler, E. and Lamm, C. and Leder, H. (Eds.), Abstracts of the 55th Conference of Experimental Psychologists (pp. 314), Lengerich: Pabst Science Publishers.


Wirzberger, M. and Rey, G. D. (2013). Attention impairment in multimedia learning: Does initial task attention act as moderator? [22]. In Schwab, F. and Carolus, A. and Brill, M. and Hennighausen, C. (Eds.), Media Psychology: Media Research: Yesterday, Today, and Tomorrow. Proceedings of the 8th Conference of the Media Psychology Division of the German Psychological Society (pp. 11), Würzburg: Universität Würzburg.


2012

Lindner, S. (2012). A cognitive modeling approach to surprise [23] (Masterarbeit). Technische Universität Berlin, Berlin.


Russwinkel, N. and Friedrich, M. (2012). Zeitabhängige Entscheidungsfindung im Fluglotsenkontext in Mensch-Maschine-Systemen (Symposium Mensch-Technik Interaktion) [24]. In 11. Fachtagung der Gesellschaft für Kognitionswissenschaft. Bamberg: Universität Bamberg.


Wirzberger, M. (2012). Experimentelle Induktion beeinträchtigter Aufmerksamkeit im Kontext des seductive detail Effekts [25] (Bachelorarbeit). FernUniversität in Hagen, Hagen.


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